Monday, May 27, 2013

TRIP TO BANDUNG-part 1

pada 14 hingga 15 mei aku bersama-sama rakan dan famili aku telah pergi ke bandung dengan menaiki flight air asia pada jam 6.20 pagi....pada pagi 14 mei ak dan famili ak bertolak dari kajang jam 4.15 pagi ke lcct...jarak antara kajang ke lcct selama 45 minit je....di lcct kami parking di SCAF iaitu rm16 per day...so ak parking di siru untuk 2 hari....kalo parking di lcct sgt la mahal....tapi perlu berjalan jauh seket....kalo tak nak jalan boleh naik free shuttle bus n tunggu di depan tune hotel....shuttle bus ni setiap setengah jam dan mengambil masa 10 minit....kami malas nak tunggu n menapak la selama 15 minit menuju ke international departure....masa sampi tuh sudah ad 3 org ahli rombongan yg sudah tiba....so masih ada 3 org lagi yg belum tiba....dlm jam 5.45 pgi sume telah tiba....disebabkan kami sudah lmbt untuk check in so ak pun bergerak ke pintu departure....disebabkan kelam kabut ak sebagai ketua rombongan tak tgk gate mana dan terpergi ke gate S...nak masuk...pak polis kate pintu T...terpaksa la berlari-lari ke pintu T...tgk org dah rame beratur......kat imigresen sume ok...pastu tmpt scan barang ada problem...ap yg prob...hehe....setiap ahli rombongan ak telah bagi sorg air kotak...rupa2nya air kotak (melebihi 100ml) tak dibenarkan....so sume air kotak telah dibuang...untuk org tuh dapat air kotak free....smpi di gate T3...FA dah panggil untuk masuk flight....berlari-lari lah ktorg takut ketinggalan flight...mak aih....jauh gile nak menapak.....berpeluh-peluh....bila smpi di gate nak masuk flight dah rame org...rupa-rupanya belum masuk lg....fuh selamat....so jam 6.20 pg flight AK pun berlepas ke bandung.....sume ahli rombongan sgt excited coz ni first time dorg g bandung.....masa perjalanan selama 2 jam 15 minit untuk tiba di bandung....dalam flight aku dah order siap makanan utk setiap org...so tak la lapar....ak order spageti.....sedap woooo.....pada jam 7.40 waktu indonesia kapten flight telah memaklumkan bahawa flight tidak dapat landing lagi disebakan kabus...so flight AK tu pun berpusing-pusing la kat atas selama 25 minit...smpi pening kepala kami...huhu...jam 8.05pagi waktu indon mendarat....huhu...nyamannye la di bandung......suhu masa tuh 22'C...ni yg kapten flight tuh betau....rindu kat bandung...last dtg bln 6 tahun lepas....dlm 30 minit kami selesai urusan imigresen di airport...alhamdulilah....sume jalan lancar....kuar je dr airport tuh terus aku cr pak supir...tiba adik ak jerit tuh pak supirnya...ak nampak la sorg pakcik nih pegang kertas nama aku....hehe..glamour la plak....nama penuh plak tuh.....pak supir tuh namanya pak ungkus....pak ungkus tanya kami mau g mana...ak pun jawab pak terus g pasar baru mahu terus belanja n shopping....pak ungkus kate ok...sgt baik n bagus la pak ungku....ak booking pak supir ni melalui bella dr setiawan group...ak booking isuzu elf muat untuk 11 org ahli rombongan...sgt bersih n selesa la van nih....cam br je....so kami pun bergerak la ke pasar baru....belanja ibu...hehe...rindu perkataan tuh....nnt kan sambungan part 2...

tempat parking rm 16 per day (rm3 per hour)

tempat menunggu free shutte bus ke lcct dari SCAF and tune hotel

jadual free shuttle bus dr lcct

mak jem and kak zaidah yg tiba awal...

penyeraha tiket flight (dah web check in)

mak jem di kaunter imigresen m'sia

menunggu giliran naik flight AK

dam masuk flight tunggu berlepas

aku ngan kak ina dan abg mie

airport bandung yg sgt kecil

isuzu elf

dalam isuzu elf (muka tak sabar nak shopping)