Thursday, June 27, 2013

assalamualaikum semua....apa kabar....hari ini saya nak berkongsi satu berita gembira....alhamdulillah akhirnya saya berjaya reg perniagaan kecil saya di SSM di Putrajaya....di Putrajaya, SSM terletak di ground floor bangunan KPDNKK, presint 2....semua berjalan lancar....sebelum pergi saya telah menggogle map...last2 saya pergi menggunakan waze....selamat sampai...saya pergi dalam jam 11.00 pagi....sampai di kaunter SSM saya betau nak reg SSM...kerani tu bg borg n minta potostat IC....alamak lupa plak nak bawak potostat ic...pastu saya tanya sini ada ke nak potostat ic....kerani tu betau di bangunan sebelah menara usahawan...fuhh lega...so pada yg nak reg pastikan bawa potostat ic....menara usahawan tu kene menyeberang traffic light tp tak la jauh sgt...jalan kaki je....lepas dah potostat patah balik g pejabat SSM and isi la borang....ada dua borang kene isi...satu borg untuk cek nama yg nak reg tuh available ke tak...kene isi 3 nama....aku isi la nama blog ak satu lg eleganceshoppe n dua nama lain....satu borg lagi untuk reg add, n apa yg nak jual....lepas isi ambil no tak smpi satu minit dah panggil...tak rame org pun...tu yg kejap....g kaunter 1 untuk kerani tuh cek nama company....huhu nama eleganceshoppe dah diambil org...last2 aku pun ambik la nama pena aku LOVINDA SHOPPE...hmmm...takpe la janji ok....pastu kene bayar rm70...rm60 untuk reg satu tahun dan rm10 untuk process....dah bayar dapat resit....kerani tu suh tunggu dalam satu jam tuh dpt sijil.....ak pu tunggu layan whatsapp....last2 tak smpi 30 minit nama aku dah kne panggil...taadaaa...ak dpt sijil SSM....gembiranya tak terkata....bukan pe tak la rasa was2 nak berniaga....so boleh lah buka kedai....insyaallah....hope cerita saya ini dapat bantu anda semua di sana....mari layan gambar yg sempat sy snap...

 menara usahawan tempat untuk potostat
 bangunan KPDNKK yg ada kaunter SSM
 perlu lintas traffik light tuk ke menara usahawan
 papantanda tunjuk bangunan KPDNKK

 borang pilih nama nak reg 
 borang makluman add dan diri
 tempat ni la reg SSM...lengang
 resit bukti pembayaran
 kaunter reg perniagaan
sijil perniagaan....

No comments:

Post a Comment